tiistai 22. toukokuuta 2012

Kaunokaisia

Olen huvikseni selaillut taas sormusvalikoimia, vaikka vasta vähän aikaa sitten tein samaa kihlasormuksen osalta. Kihlasormukseni on muuten Kohinoorin valkokultainen timanttileikattu sormus. Siinä on siis perus puolipyöreä, valkokultainen runko, jota kiertää ihan ohut timanttileikkaus yläreunassa (tai alareunassa, jos sen kääntää toisin päin ;) ).  Olen tykännyt sormuksesta kovasti, vaikka kauaa en sitä olekaan ehtinyt vielä käyttää. 

Olen alustavasti ajatellut, että vihkisormus voisi sitten olla kivellinen. Esimerkiksi rivisormus voisi toimia aika kauniisti Kohinoorin parina. Haluaisin kuitenkin kohtalaisen siron sormuksen tähän kaveriksi, ettei yhdistelmästä tule liian massiivista. 

Tässä muutamia kauniita sormusyksilöitä:


Näistä erityisesti tuo Korus Designin Hetkinen pomppasi silmään. Se on suht' kapea, muistaakseni 1,6mm, joten joku sen tyylinen sormus istuisi varmaan aika kauniisti tämän sormuksen jatkeeksi. 

Lähes kaikki kivelliset sormukset miellyttävät omaa silmääni enemmän valkokultaisina, mutta toisaalta minua himottaisi kovasti keltakultainen vihki. Olen jotenkin kummasti katsellut viime aikoina lumoutuneena sellaisia sormusyhdistelmiä, joissa on keltakultainen perusrinkula ja valkokultainen kivellinen sormus yhdistetty. Tietysti tässä kihlassani on se ohut timanttileikkaus, joka toisi hiukan säihkettä kehiin ihan pelkkään keltakultaiseen rinkulaankin yhdistettynä. Olen kuitenkin sen verran harakka, että haluaisin ehkä hiukan enemmän säihkettä ihan timantin / timanttien muodossa. 

2 kommenttia:

  1. Upeita nuo Korus Designin sormukset! En ole ennen tiennytkään näistä. Kiitos vinkistä (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä! Kuulin itsekin Korus Designista vasta jokin aika sitten ystävältäni, joka oli löytänyt sieltä unelmiensa sormuksen :)

      Poista